Een reis door de Natuurparken Eifel en Our.

We gaan weer naar huis.

We besluiten om op ons gemak vandaag te vertrekken i.p.v. morgen voor 10 uur uit de caravan te moeten zijn. Het weer wordt toch slechter en het slapen in de nauwe bedden met muggen zijn we beu. Als we vandaag vertrekken kunnen we het ook op ons gemak doen en dat spreekt ons wel aan.

De auto zit vol (volgend jaar toch maar een dakkoffer gaan regelen) en de caravan is schoon. De inspectie daarvan verloopt soepel en we melden ons af bij de receptie. Dag Korperich ! zwaaien de kinderen.

We rijden vlotjes door Duitsland maar eenmaal na Luik/Liege gaat het mis, welopen grandioos vast in Belgie. We hadden de keuze voor rijden over Maastricht gemaakt, maar dat hadden we beter niet kunnen doen. Antwerpen was waarschijnlijk veel sneller geweest.. maar zoiets is altijd achteraf.

Tussen Luik en Maastricht is men bezig met wegwerkzaamheden; 7 km file. Bij Maastricht hebben ze nog steeds geen ring (rare Limburgers, nog steeds een hoofdstad zonder ring)en die6 stoplichten dieje dwars door Maastricht sturen, die kunnen hetmet deze vakantiedrukte helemaal niet aan natuurlijk: 5 km file.

En voor Eindhoven gaat het weer mis. Bij Leende rijden we weer in een file: 5 km. En we sluiten bij Batadorp Veldhoven weer netjes achter aanj: 2 km en vervolgens nog 2 km bij Airport Eindhoven... Ondertussen is het weer vreselijk slecht geworden. Hoosbuien, wolkbreuken en helaas is ook nog niet allesZOAB op dit traject. Het zicht is soms erg slecht en het isvermoeiend rijden.Er is ook veel vrachtverkeer en auto's met caravans.

In Maastricht draaien we maar eerst even af bij de Mac voor een dringende plaspauze en lunch. Dan hebben we er al drie uur op zitten. Uiteindelijk zijn we pas om half zes thuis terwijl we om kwart voor 12 vertrokken waren.

Op de heenweg reden we op hetzelfde traject vlot door en waren we in 3 en half uur thuis maar terug doen we er twee keer zo lang over en i.p.v. zon hadden we noodweer.

Nou ja.. we zijn in ieder geval blij weer inons eigenlekkere ruime huis te zijn met heerlijke bedden. Gauw halen we Chinees en genieten wevan onze thuiskomst.

Op vakantie gaan is leuk maar ik vind thuiskomen ook altijd heerlijk...

Tot de volgende vakantie.

Frank Musquetier

Jammer van die files en het slechte weer.

Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad, ik heb van dit verslag genoten! groetjes van (oom) Frank!

yuxcdrgtfth

wat raar zeg