Een reis door de Natuurparken Eifel en Our.

Stad Luxemburg.

Een bezoek aan de Stad Luxemburg mocht natuurlijk niet ontbreken. Het bijzondere van deze stad is dat het lijkt alsof deze uit twee verdiepingen bestaat. Een hoog en een heel laag gelegen stadsdeel.

In het laag gelegen stadsdeel vind je ook een heel mooi park met een waterstroompje. Het park wordt goed onderhouden en er rijdt een toeristisch treintje door.

Na door het park gewandeld te hebben, duiken we de stad in. Lekker winkelen, of shoppen zoals Maaike het altijd noemt. Leuke winkels, gezellige pleintjes en een mooi beeld van WIllem II wat druk gefotografeerd werd door een hele horde Japanners.

Wederom een vrij warme dag en we trakteren ons op een milkshake bij de Mac. Die hebben ze hier ook.

Bij deze Mac hebben ze een vreemd systeem om te plassen. Je moet eerst iets bestellen en vragen om wc muntjes. Daarna kan je pas naar het toilet anders gaat de deur niet open. Je zal maar hoge nood hebben.. We hebben misbruik gemaakt vanwege hoge nood. Ik heb de kinderen naar binnen laten glippen met iemand anders want die hielden het niet meer.. de muntjes heb ik later weggegeven aan een stel landgenoten, die het hele systeem ook niet zo konden waarderen.

Op terugweg verdwaalden we in de buitenwijken van Luxemburg. Het is lastig doorheen rijden. Daarbij was een deel van de snelweg nog niet af, dus moest je wel binnendoor. Het deel dat wel klaar was (richting Diekirch) had een 2.5 km tunnel..gloednieuw met een heleboel lichtjes. De kinderen vonden zo'n lange tunnel spectaculair..

Frank Musquetier

Hebben jullie de grote '"boogbrug" gezien, 60m hoog.
Dat met die muntjes kom je volgens mij wel op meer plekken tegen.