Een reis door de Natuurparken Eifel en Our.

Vianden of Veinen 700 Jaar !

Nog steeds zijn we wat onwennig en hebben nog niet een echte planning. We zijn ons nog steeds wat aan het orienteren op de omgeving en Luxemburg heeft duidelijk onze voorkeur. We besluiten naar Vianden te gaan en te kijken of de Tourist Info open is.

We zijn wat te vroeg. Het is immers maandag en alles opent pas rond half twee. De winkels zijn dicht evenals het de Tourist Info. Er rijdt wel een treintje rond van Benny. We besluiten onszelf te trakteren op een rondrit door Vianden.

Dit was een goede keuze. We horen zelfs in het Nederlands hoe de stad Vianden is ontstaan (Veinen) en wat de Nederlandse rol van Willem II is geweest. Het slot van Vianden blijkt ook in handen van de Oranjes te zijn geweest.

We zien het lage en het hoge gedeelte van de stad en als we uitstappen weten we er de weg beter. De Tourist info is inmiddels ook open en gretig verzamel ik folders over de omgeving en activiteiten. We kopen gelijk een gedetailleerde kaart van de streek zodat we met de auto beter de weg kunnen vinden.

Zodra de winkels open zijn snuffelen we wat rond en komen een oerhollandse snackbar tegen. Erg ongezond maar toch even wat snacks gegeten.

Het bezoek aan het slot stellen we uit tot volgende week. Immers zijn de Mittelaltige Festen pas vanaf 2 augustus. Die willen we ook graag meemaken.

We maken nog een ronde naar beneden en cruisen langs Bollendorf, Diekirch, Reisdorf, Bettel en weer terug naar Korperich.Inmiddels gaat het autorijden ook steeds soepeler.

maaike (je dochter)

leuk gedaan mam echt leuk dat je al die foto's neer gezet.

liefs maaike

Jan Lacet

Wij zijn op 9 en 10 augustus 2008 ook in Vianden geweest tijdens de festiviteiten. Het was er erg gezellig en de middeleeuwse optocht door Vianden van zaterdag avond was erg mooi.
Wij zijn het er helemaal mee eens dat de restauratie indrukwekkend is en mooi wordt uitgelegd en weergegeven d.m.v. foto's en maquettes in het kasteel zelf.

Frank Musquetier

Lekker met het treintje door Vianden! Wat smaken die Hollandse snacks toch goed he? Trouwens practige foto, met die vlag...