Een reis door de Natuurparken Eifel en Our.

Vertrekken.

Vertrokken uit Breda, over Maastricht, Verviers, Bitburgen in een vlotte drie en een half uur aangekomen op het park Eifellux in Korperich. Dit ligt drie km van de Duits Luxemburgse grens in het mooie Eifelgebied. Geboekt via Belvilla.

De glooiende heuvels met akkers, bossen en lieftallige dorpjes doen ons denken aan de Belgische Ardennen maar die liggen hier natuurlijk ook niet ver vandaan. Ook hier staat het koren alweer rijp op het veld en sommige akkers zijn al geoogst en liggen de strorollen te drogen in de zon.

De stacaravan is eenvoudig van aard maar voldoetaan onze verwachtingen. Als het goed zijn we hier toch alleen maar 's avonds en 's nachts. Overdag zijn we op route. Helaas is de beloofde TV niet te huur wegens slecht ontvangst en het zwembad wat naastgelegen zou zijn is gesloten wegens verbouwing..en dat in het hoogseizoen

Frown
. De beheerders zijn alleraardigst, het is een Fries Nederlands stel wat echt zijn best doet om je naar het zin te maken.

Dekinderen zijn wel helemaal blij met de trampoline en het riviertje waar ze in kunnen spelen. Die zijn gelijk de hort op.

Eens kijken wat hier verder te beleven valt.. en we rijden alvast een korte ronde in de nabije omgeving en doen de eerste boodschapjes. Al gauw komen we totde ontdekking dat de benzine in Luxemburg veel goedkoper is dan in Duitsland. (1.49 tegen 1.26 euro). Dus tanken we meteen af in Vianden, net over de grens.

Ik ben gelijk onder de indruk van het prachtige kasteel van Vianden. DeOranienburg of Oranjeburg genoemd of gewoon Schloss Vianden. Tot mijn vreugde zie ik dat volgende week er Middeleeuwse feesten in georganiseerd zijn.Dat is boffen..

Het slapen is even wennen. Het is warm in de caravan en de bedden zijn krap bemeten. Alle andere geluiden zijn ook altijd even lastig als je graag wilt slapen. Onze zoon valt meteen twee keer uit bed. Hij is niet gewend in zo'n smal bedje te slapen en zonder rand. Gelukkig is de afstand tot de grond niet hoog.

Helaas zijn er veel muggen en geen horren. De vitrages klem ik met knijpers aan de uitzetijzers en hoop er het beste van. 's Ochtends blijkt dat muggen een feestmaal op mijn arm hebben gehad, vijf flinke rode jeukende bulten. Ook de kinderen zijn niet ongeschonden de nacht doorgekomen. Gelukkig heb ik een klamboe meegenomen, die gaan we zeker gebruiken voor de deuren. Dat scheelt wel weer.

Frank Musquetier

Fijn dat jullie heenreis zo vlot was verlopen. Jammer dat de tv en het zwembad niet te gebruiken waren! Het kasteel van Vianden werd nog volledig herbouwd toen ik omstreeks 1990 met Lars en 2 andere vrienden in Luxemburg was. Mooi om te zien dat het af is!
Hebben jullie veel met de muggen gevochten? Een indrukwekkende eerste dag...