Een reis door de Natuurparken Eifel en Our.

Een dagje Eifelpark bij Gondorf.

Deze dag stond in het teken van de kinderen. Na alle cultuur en natuuruitstapjes vonden we het tijd voor een dagje pret en beesten. Het Eifelpark in Gondorf heeft van beide te bieden en is goed voor een dag plezier en vertier.

Het park ligt prachtig in een mooi bossig natuurgebied met vele rode zandsteenformaties. Dit is voor mens en dier aangenaam. De paden zijn echter stijl hier en daar en het is aan te raden om met de Rodelbaan of met het treintje naar boven te gaan en naar beneden te lopen langs de attracties en het wildpark.

Wij deden het andersom.. we wisten toen nog niets van het treintje helaas. Dat hebben we geweten. Het was al een bloedhete dag en de stijle paden in het natuurpark waren een aanslag op je conditie. Volgens mij ben ik die dag alleen al een kilo afgevallen.En we kwamen dan ook aardig bezweet en moe boven aan.

Bovenin ligt een indianendorp, een speeltuin en wat attracties zoals een kleine achtbaan en zweefmolen. Als je naar beneden rodelt over de Rodelbaan dan zal je weer terug naar boven moeten, wil je nog via het dierenpark gedeelte lopen.



Hier vind je de bruine beer (met jong),roofvogels, herten, zwijntjes, mouflons, steenbokken, murmeltieren (een soort grote marmot) en de lynx. Allemaal dieren die van nature voorkomen of voorkwamen in de regio. Het dierenpark is ruim opgezet en je wandelt door de leefgebieden heen als een soortwandelsafari. Hierbij passeer je telkens wildroosters. Alleen de bruine beer en andere roofdieren zitten in hokken die niet publiek toegankelijk zijn, natuurlijk.

Voor de herten, everzwijnenen beren kan je voeder kopen uit automaten (1 euro, 2 euro). Dit voederen is met name voor de kids erg leuk om te doen. Al zie je wel dat de beren meer voer hadden dan ze lustten. De hertjes daarentegen eten letterlijk uit je hand.

De reuzeglijbaan met de vrije val was erg populair bij de kids. Dit is een bijzondere glijbaan die ik nog niet eerder ergens gezien had. Ook Clown Ollie viel in de smaak met zijn Lutsche..Wij noemden hem later Ollie met de lollie.

Laughing

Toen we terugwaren op de camping hielden de kinderen een watergevecht.. het was ook zo warm..

Reacties

Reacties

Frank Musquetier

Yeh... zweefmolen.
Dag Maaike en Kars, hoe was het dierenpark en het voederen?!

Astrid

Ik zocht op google afbeeldingen plaatjes van Murmeltieren en toen zag ik tot mijn verbazing een foto van een meisje en een jongetje (geen idee waarom ze bij die Muremeltieren staan) , dat lijkt meisje lijkt sprekend op mijn dochter.
Ik vond dat leuk om je dat even te laten weten. Ik kon geen ander e-mailadres vinden, dus schrijf ik het maar hier.

Jolande

Dank voor je reactie. Ik denk dat de zoekmachine Murmeltieren koppelt aan de foto vanwege de tekst erbij ?

Dat meisje en die jongen zijn onze kinderen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!